Mitt bästa fynd - Vimla

Det finns ett ord som jag har kommit på mig själv att använda allt oftare, värt. Det är ofta jag ställer mig själv frågan om något är prisvärt. Jag har lärt mig att billigt inte är detsamma som bra, även att dyrt absolut inte är detsamma som bra. Jag har lärt mig att göra en avvägning mellan pris och kvalitet.

Jag vill dela med mig av att av de mest prisvärda fynden jag har gjort, Vimla. För 100kr i månaden får jag 2GB (3GB för studenter) surf, 60 samtal och 600 sms/mms varje månad. Det som inte utnyttjas sparas till nästa månad. Det gör att även med det billigaste alternativet har jag ett överflöd av surf, samtal och sms kvar på kontot. Såhär ser det ut för mig idag:
Det som fick mig att välja Vimla var möjligheten att spara överbliven mängd tillsammans med helt avsaknad av bindningstider, uppsägningstider och startkostnader. Jag är en skeptisk konsument så innan jag körde igång ställde jag en hel del frågor som alla besvarades på bästa tänkbara sätt. Jag har nu använt Vimla i snart ett år och är fortfarande lika nöjd, en bonus är deras klockrena support.

Jag vill understryka att jag inte är sponsrad av Vimla. Jag är en nöjd kund som även rekommenderar mina nära och kära att gå över till Vimla. Det finns en liten bonus som vi båda kan dra fördel av däremot. Jag betalar idag 70kr för mitt abonnemang, detta tack vare att jag har Vimlavänner. Om du också känner för att kapa dina mobilkostnader så kan även du få möjligheten att få en evig rabatt på 10kr i månaden, som sänker din kostnad till 90kr i månaden genom att bli min Vimlavän:

Du får även en välkomstbonus på 20GB surf samt halva månadskostnaden första tre månaderna. Även du kan skaffa Vimlavänner och sänka din månadskostnad (och din väns) ytterligare med 10kr per vän, win-win-win helt enkelt! 

Jag har sänkt min månadskostnad med mer än 150kr, med andra ord sparar jag mer än 1800kr om året. Petrusko skrev nyligen ett inlägg om att även ett månadssparande på 100kr gör skillnad. Varför inte skämma bort din portfölj med 100kr extra i månaden tack vare lägre mobilkostnader och belönas med en miljon extra om 45 år?

Om det finns några frågor  kring Vimla så är jag mer än glad att besvara dessa. Det var tack vare min första Vimlavän som jag själv insåg att Vimlas erbjudande är både billigt och bra, eller med andra ord: riktigt prisvärt.

4 kommentarer:

  1. Jag har kört 1 år med Hallons liknande. Men där fick man 50gb extra. Räckt hela året. Har 20gb kvar hehe. Använder WIFI hemma och tittar lite film på mobilen med internet. Så det blev en riktigt bra deal jämfört med Telenor 499kr och Tele2 299kr som jag hade innan.

    Kanske blir Vimla när Hallon tagit slut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra, bra beslut! Tror många gör klokt i att skippa "extra allt"-paketen och skräddarsy efter eget behov. Med dagens tillgång till wifi i hemmet, på jobbet, i skolan och så vidare så behövs inte ofantliga mängder surf så länge man använder lite sunt förnuft (vilket jag är övertygad om att läsare av den här bloggen gör).

      Radera
  2. Kul att du fått tag i så många Vimla vänner. Med lite engagemang kan du nog ringa gratis så småningom. Själv förstår jag inte varför flera inte använder Vimla. Är ju både prisvärt samt att de har god kundservice. Sen jag började använda Vimla har jag aldrig velat byta till någon annan operatör. Vimla är helt enkelt bäst :) Fortsatt lycka till med värvning av Vimla vänner.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, att ringa och surfa gratis låter ju faktiskt för bra för att vara sant men med Vimla är det fullt möjligt. Det som jag tycker är så bra är att erbjudandet i sin ursprungliga variant är väldigt attraktivt redan som det är :)

      Jag tror man skulle kunna dra en parallell mellan banker och mobiloperatörer. I teorin är det klokt och enkelt att byta men man är bekväm av sig och istället betalar onödiga hundralappar, månad efter månad. Det här vet såklart mobiloperatörerna mycket väl om. Jag är övertygad om att fler kommer att inse fördelarna med ett skräddarsytt mobilpaket anpassat efter sina egna behov :)

      Radera